In opdracht van IPGGZ heeft een extern bureau de ervaringen onderzocht van patiënten over het jaar 2019. Het gaat om patiënten die kortdurend ambulant bij IPGGZ in zorg zijn geweest.
In dit onderzoek is gebruik gemaakt van de CQ-Index, een uitgebreide, landelijk ontwikkelde enquête over patiënttevredenheid. De vragenlijst is door het Centrum Klantervaring Zorg (CKZ) gevalideerd.
We scoren een hoog cijfer op de patiënttevredenheid: 8,5. Hieronder staat nog een overzicht op een aantal indicatoren (score 0-5), ook hier kunt u zien dat een hoog scoren.
Indicator Score IPGGZ (max score = 5)
Bejegening door de behandelaar 4.8
Samen beslissen 4.3
Uitvoering behandeling 4.4
Het komend jaar heeft IPGGZ zich het onderdeel samen beslissen tot doel gesteld om te verbeteren. Wij willen onze patiënten nog meer betrekken bij hun behandeling en en samen met hen bespreken wat voor hen de beste behandelmogelijkheden zijn en hierin samen tot een beslissing te komen.